Wednesday, December 28, 2016

Ayah Gembira Jumpa Cara Merawat Penapis Buah Pinggang Bocor, Sihat Dalam Masa 3 Bulan

Jika satu hari kita lihat seorang ayah dengan paniknya mencari cara merawat penapis buah pinggang bocor, pernah tak terfikir apa yang ada dalam fikiran ayah tersebut?

Takut?
Sedih?
Risaukan keluarga?

Semuanya diceritakan dengan penuh perasaan dalam video pendek 2 minit di bawah ini.

Rupanya berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Cuba dengarkan apa kisah beliau...


Dah dengar?

Jika anda nak baca pengakuan bertulis dari lelaki tersebut, boleh klik di sini.

Rupanya masih ada lagi harapan untuk kembali dapatkan buah pinggang yang sihat supaya anak-anak kecil dapat membesar dengan ibu bapa yang sihat.

Apa maksudnya penapis buah pinggang bocor?

Pertama sekali, kita perlu faham fungsi buah pinggang.

Bayangkan dalam darah, bercampur bahan elok dan bahan buangan. Darah ini akan mengalir melalui buah pinggang kita.

Buah pinggang yang sihat akan tapi darah ni dan mengasingkan yang baik dan tak baik dari dalam darah.

Cecair dan bendasing yang tak diperlukan akan ditapis keluar melalui urin, dan bahan elok seperti protein pula akan dikembalikan ke dalam darah untuk dihantar ke seluruh badan.

Protein yang terlepas ke dalam urin adalah tanda pertama yang buah pinggang mungkin mempunyai masalah.

Salah satu masalah yang possible, adalah penapis buah pinggang bocor.

Macam mana nak tau saya ada masalah penapis buah pinggang bocor atau tak?

Selalunya, anda tak akan tahu sehinggalah dah capai tahap bahaya (bahaya maksudnya perlu mula makan bermacam jenis ubat dan kemungkinan, biopsi).

Tapi sekiranya anda ada tanda di bawah, anda berkemungkinan ada masalah penapis buah pinggang bocor:

  • Kencing berbuih
  • Edema atau bengkak yang tiba-tiba pada kaki, tangan dan badan
Apa ubat yang doktor akan berikan?

Setelah melakukan pemeriksaan dan sah anda ada penyakit buah pinggang ni, doktor akan mula berikan anda ubat diabetes, ubat darah tinggi, ubat kolesterol, ubat bengkak, dan sebagainya.

Macam perkongsian dalam video di atas pun, beliau cakap "sebeban" ubat yang perlu dimakan, ada yang beliau tak tahupun ada penyakit tu,

Doktor juga mungkin berikan anda options untuk ambil steriod atau buat biopsi.

Ini yang kebanyakan orang takut - terpaksa bergantung pada steroid sepanjang hayat.

Kalau ikut Myoclinic, pengambilan steroid berlebihan atau dalam jangka masa panjang boleh beri risiko mandul, depresi, kecacatan pada hati, masalah jerawat yang teruk, masalah jantung, hipertensi, dan sebagainya.

Takut kot?

Sebab tu ramai yang cari cara untuk rawat penapis buah pinggang bocor secara semulajadi, bebas dadah, dan bebas bahan kimia merbahaya.

Ikhtiar Dengan Vivix, Produk Premium Shaklee

Saya nak cadangkan penggunaan Vivix, supplemen semulajadi hebat dari US yang digunakan oleh En Rosdi dan ramai lagi pesakit buah pinggang lain yang berjaya pulih dan hidup bebas tanpa ubat-ubatan (setelah disahkan oleh doktor) dan yang tentunya, bebas steroid.

"Rakan saya alami nephrotic syndrome disebabkan oleh SLE. Dia cuba Vivix alhamdulillah ok. Kencing berbuih dah tak de"

"Kawan saya pun ada masalah buah pinggang. Masih muda dan perlu dialisis setiap dua minggu. Dia amalkan Vivix. Dia cakap ada perubahan pada bacaan darah"

"Amalkan Vivix, bacaan protein dah negatif. Doktor pakar Nefro pun dah stop semua ubat dan appoinment"


Kalau anda pun ada masalah yang sama, tak rugi beriktiar dengan Vivix.

Sebotol harga nya hanyalah RM475 sahaja.

RM475 yang sangat berbaloi kalau nak bandingkan dengan nilai perasaan bimbang, susah tidur, risau dan semestinya, bil hospital yang akan membukit jika dibiarkan melarat.

Tentu nya berikhtiar dengan Vivix lebih memberikan harapan yang cerah, kan?

Boleh terus beli menggunakan kredit kad di butang di bawah.



Alternatif, anda boleh whatsapp saya untuk konsultasi dan order.

Belian dua botol ke atas, akan dapat pengurangan harga lebih dari RM100.

Bertindak sekarang sebelum buah pinggang semakin rosak.










0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com