Monday, February 22, 2016

Ubat Alzheimer Untuk Bantu Fungsi Saraf Supaya Tak Makin Lupa

Kalau sebut Alzheimer, mungkin tak ramai yang tahu ape kebenda lah tu. Tapi penyakit lupa atau nyanyuk, adalah satu penyakit yang diketahui ramai.

Umumnya kerana pesakit lupa atau nyanyuk (a.k.a Alzheimer) akan perlahan-lahan hilang fungsi mental dan fizikal, sehingga ramai yang turut menggelarkan pesakit nyanyuk ni sebagai "orang gila".


Apa yang sebenarnya berlaku pada pesakit Alzheimer?

Daya ingatan pesakit Alzheimer akan merosot perlahan-lahan, lama-lama menjadi semakin teruk sehingga pesakit tak mampu lagi menguruskan dirinya sendiri.

Alzheimer bukan penyakit berjangkit, dan saintis juga berpendapat bahawa Alzheimer bukan penyakit tua. Ianya lebih kepada gangguan fungsi saraf dimana sel saraf menjadi tidak normal.

Sejarah menunjukkan pesakit termuda Alzheimer adalah wanita berusia 50-an. Masih muda, kan?

Punca?

Sehingga kini, punca penyakit Alzheimer masih tidak diketahui.

Contoh-contoh pelbagai peringkat penyakit Alzheimer

Oleh sebab kemerosotan memori berlaku perlahan-lahan, ramai yang tidak tahu sama ada lupa itu adalah lupa "biasa" atau lupa berkaitan dengan Alzheimer.

Contoh lupa peringkat awal:

  • Lupa masukkan gula dan garam dalam masakan
  • Lupa letak kunci di mana
  • Lupa ambil baki wang
  • Lupa nak beli apa ketika ke kedai
Nampak macam lupa biasa kan?

Tapi itu adalah tanda-tanda awal saraf telah terganggu.

Untuk pastikan fungsi saraf tidak terus merosot, ada beberapa pengamalan suplemen yang elok dan amat dicadangkan.

Semestinya sesuatu yang boleh membetulkan sistem saraf dari peringkat DNA lagi iaitu..Vivix.



Dalam entri yang lalu, Put ada terangkan 4 fungsi utama Vivix yang menjadikannya lebih istimewa.

Dalam kes Alzheimer pula, kemungkinan sel-sel DNA pesakit alzheimer telah rosak menyebabkan gangguan saraf.

Vivix akan membantu memulihkan sel-sel rosak tersebut dari akar umbi (DNA) sehingga memberikan kesan positif kepada kualiti kesihatan pesakit Alzheimer.

Lihat testimoni di bawah oleh seorang anak yang mempunyai ibu berpenyakit Alzheimer, dan bagaimana Vivix membantu kehidupan mereka..

--------------


Our Mom had become bed-ridden, wore diapers and seldom recognized family or
friends. We bathed, dressed, and fed her. She was diagonosed the beginning of the
worst stage of Alzheimers. Mom was prescribed Aricept and slept for those 7 months. Next they prescribed Exelon, another 3 months of sleeping. Were Alzheimer drugs just meant to keep patients sedated? Then came Namenda, Mom became violently ill, lay in bed in pain and lost 30 pounds in less than 30 days.

We decided to stop all prescription medications and get her on a Shaklee Supplement program to give her body the benefits of health. She took VitaLea Gold, Memory Optimizer, HerbLax, Energzing Soy Protein and Optiflora. Within a few weeks she started getting up on her own and showing improvements. Then Shaklee introduced a new product, Vivix.

Within a few weeks of adding Vivix Mom began recognizing family members, she
remembers all her children again. She can brush her teeth, wash and dress herself, and no longer wear diapers. She does the dishes and sweeps the patio. When we shop she has conversations with other people. She plays with her great grandchildren, many songs & rhymes she didn’t remember before. She now sings and recites to them. Her long term memory returned, though not perfect, and has selective short term memory. Today Mom is only stage 1-2 Alzheimers.

A few times when we forgot to give her the supplements or when the Vivix wasn’t
available she became listless and confused. Not only is that stressful for Mom, but it
makes it very difficult for us as her caregivers. We now see to it we have an ample
supply and it always travels with us.

Thankfully, Judy, Sandy and Bill K

-------------

Selain Vivix, pesakit Alzheimer turut digalakkan untuk mengambil Omega Guard dan Lecithin untuk membantu memperbaiki memori dan fungsi otak.

Walaupun nampak macam remeh, tetapi Alzheimer adalah sakit yang amat membebankan, bukan sahaja kepada pesakit malah kepada ahli keluarga atau penjaga.

Oleh itu, langkah berjaga-jaga adalah lebih baik daripada dah kena alzheimer baru nak cegah. Sesudu teh sehari Vivix boleh memastikan sel saraf sentiasa sihat dan terelak tadi penyakit lupa / nyanyuk ini.

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

1 comment:

  1. Pernah jugak dengar pasal Vivix ni. Boleh pakai untuk macam-macam lagi.

    Jemput baca: http://nurulzayani.blogspot.com/

    ReplyDelete

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com