Wednesday, February 10, 2016

Cara Merawat Gout Kronik Supaya Tak Perlu Lagi Jalan Papah Dinding

Untuk yang pernah melihat atau memiliki ahli keluarga yang ada masalah gout kronik, mesti tahu betapa seksanya nak cari cara merawat gout kronik sebab kesakitan yang tak terhingga setiap kali kena serangan gout.

Gout kronik boleh membuatkan pesakit tu:
  • tak boleh bangun tiba-tiba 
  • sedang solat dan tiba-tiba terkena serangan gout, boleh rebah
  • jalan nak ke tandas pun perlu memapah dinding. Ada yang sampai tak boleh jalan langsung setiap kali kena serangan
  • tiupan angin yang sepoi-sepoi bahasa pun dah tak nyaman lagi. Sendi rasa sangat tersiksa terkena tiupan angin lembut
  • kaki membengkak dan kemerah-merahan seperti digigit lipan bisanya
  • perlu dapatkan suntikan ubat dengan kerap dari klinik
Tambah sedih jika yang menderita gout adalah orang kesayangan kita, kan?

Gout terjadi apabila hablur asid urik terkumpul pada sendi, dan menyebabkan keradangan. Biasanya gout hanya menyerang satu sendi sahaja (tetapi ada juga kes yang menyerang lebih dari satu sendi, lebih menyakitkan) dan kerap terjadi pada lelaki berumur 40 tahun ke atas.

Asid urik ni datangnya dari penguraian sel yang telah mati, dan juga dari makanan - makanan yang tinggi kandungan purin seperti makanan laut yang menyebabkan asid urik dalam darah meningkat.

Semakin tinggi kandungan asid urik dalam darah, ia akan mula tertompok pada sendi, menjadi hablur dan menyebabkan keradangan.

Yang tak bestnya, sakit gout ni tak ada tanda-tanda serangan. 

Dia stok-stok tak beri warning bila nak mai...Satu saat boleh sihat, dan beberapa saat kemudian terlantar kesakitan.

Salah satu cara mencegah gout adalah dengan pengambilan ubatan yang diarahkan doktor dan juga pantang dalam pemakanan, terutamanya dengan mengelakkan makanan yang tinggi kandungan purinnya.

Bagi gout yang dah terlalu kronik pula, salah satu amalan untuk ikhtiar merawatnya tak memadai dengan kawalan pemakanan sahaja.

Salah satu ikhtiar yang beberapa pesakit gout dah cuba dan dapat hasil yang memberangsangkan adalah dengan pengamalan supplemen yang merawat kerosakan fungsi badan bermula peringkat sel.

Ya, produk yang Put nak cadangkan dan dah digunakan oleh ramai pesakit gout yang telah berjaya sembuh, alhamdulillah, adalah ramuan botani Shaklee - Vivix.

Vivix adalah minuman botani hasil kajian bertahun-tahun oleh saintis-saintis hebat di Shaklee Corporation. Vivix menggabungkan kebaikan dari 4 jenis tumbuhan yang sangat kaya dengan polifenol - salah satu nya anggur muskadin yang Allah ciptakan kaya dengan kandungan resveratrol, salah satu antioksidan yang sedang menjadi tumpuan di seisi dunia kerana kehebatannya dalam memperbaiki sel.

Video di bawah adalah sedikit penerangan tentang potensi Resveratrol (kandungan utama Vivix) untuk memperbaiki sel, menjadikannya calon hebat dalam membantu pesakit-pesakit kronik seperti kanser, jantung, dan tentunya gout.



Kisah di bawah pula adalah ikhtiar seorang anak yang inginkan kesihatan yang lebih baik untuk bapanya yang diserang penyakit gout kronik..



Menarik kan? Sampai alhamdulillah boleh perlahan-lahan tinggalkan ubat klinik dan suntikan.



Selain itu, suplemen lain yang boleh cuba diamalkan untuk membantu:

Omega Guard
Untuk mengurangkan kesakitan setiap kali radang menyerang. Omega Guard juga adalah minyak ikan asli yang berfungsi mengurangkan keradangan sendi (dan membantu mengurangkan frekuensi serangan gout)

Performance Drinks
Salah satu punca serangan adalah kegagalan buah pinggang menapis asid urik berlebihan, akibat tak cukup air dalam badan atau dehydration. Performance drinks adalah ramuan elektrolit Shaklee yang digunakan oleh ramai atlet-atlet untuk kekal terhidrat, dan boleh membantu memastikan badan pesakit gout

Alfalfa Complex
Membantu menyingkirkan toksin dari badan secara lembut

Untuk maklumat lanjut tentang suplemen gout, boleh rujuk sharing Put yang lalu di sini.
Put kongsikan juga testimoni dari pengguna gout yang telah berjaya mengurangkan sakit goutnya dengan pengalaman supplemen ini untuk bacaan.

Kenapa nak berikhtiar menggunakan supplemen?

Sebab nak kurangkan pergantungan kepada dadah dan ubat-ubatan.

Semua pun tahu penggunaan dadah untuk jangka masa yang lama akan berikan kesan sampingan kepada fungsi badan.

Disebabkan kesedaran ini, ramai lah yang cuba mencari alternatif untuk meningkatkan kualiti hidup supaya pergantungan kepada ubat-ubatan dapat dikurangkan dan siapa tahu... boleh diberhentikan?

Jangan jadi macam kisah ayah yang terlalu bergantung kepada ubat-ubatan sahaja sampai akhirnya penyakit lain pula yang datang.

Mulakan rangkaian suplemen semulajadi hari ini juga untuk cuba merawat gout kronik ayah, mak, pakcik, malah mungkin diri sendiri?

Hubungi Put untuk pesanan dan tawaran hebat! (Promosi Vivix beli 2 at 5% diskaun masih berjalan sepanjang bulan Feb 2016, jadi cepat!)

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189



PS: Boleh juga terus buat pembelian di Shaklee Malaysia menggunakan kredit / debit kad. Hanya perlu klik di link di-bawah dan ikut arahan:)





0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com