Monday, February 29, 2016

Merawat Kanser Testis Supaya Tak Kena Potong Buah Zakar

Kanser testis boleh menyerang lelaki seawal usia 15 tahun ke atas.

Sama seperti kebanyakan kanser yang lain, punca kanser testis masih tak dapat dikenal pasti, tapi berita baik - ia masih boleh dirawat sekiranya dikesan di peringkat awal dan boleh dikesan dengan pemeriksaan empnya badan sendiri.



Tanda-tanda kanser testis

Perubahan terhadap buah zakar yang spesifik boleh menandakan anda mungkin berisiko menghidap kanser testis, antaranya:
  • Bengkak luar biasa pada salah satu buah zakar 
  • Saiz buah zakar yang membesar atau mengecut tanpa sebab
  • Kekerasan pada buah zakar
  • Buah zakar lebih berat
  • Sakit di bawah perut atau pangkal peha
  • Tidak selesa pada testis atau skrotum (kantung buah zakar)
Sewaktu melakukan pemeriksaan sendiri, sebarang perubahan, bengkak atau kekerasan yang pelik perlu diambil perhatian. Anda dicadangkan berjumpa dengan pakar untuk pemeriksaan yang lebih lengkap sekiranya tanda-tanda di atas ada pada buah zakar anda.

Rawatan untuk kanser testis sama dengan rawatan untuk kanser lain - pembedahan, kemoterapi dan radioterapi.

Walaupun kanser testis jarang berlaku di kalangan rakyat Malaysia, tapi mengikut statistik kanser ini menyerang lelaki secara rawak.

Tentunya anda tak mahu jadi yang terpilih, kan?

Pengamalan suplemen tambahan yang dikaji dapat membantu mencegah kanser boleh membantu.

Antara yang terbaik dari Shaklee adalah:

1. Vitamin C - membantu menyokong sistem imun


2. Vitamin E - tinggi antioksidan dan dilengkapi dengan selenium untuk penyerapan optimum


3. Vivix - minuman botani tinggi resveratrol, sebatian yang telah dikaji membantu membaiki DNA rosak (DNA rosak menyebabkan kanser) dan melambatkan penuaan sel.


Supplemen di atas bukan sahaja bantu mencegah, tapi juga membantu memulihkan kanser dengan memperbaiki sel dan DNA, seperti yang pernah Put kongsikan sebelum ni.

Ingin order supplemen cegah kanser anda?

SMS Put skrg!

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189


Ketahui Tips Kawal Gula Dalam Darah Supaya Tak Kena Potong Kaki

Gula dalam darah yang berlebihan lebih dikenali sebagai diabetes di kalangan orang ramai.

Kenapa bahaya?

Sebab jika dibiarkan berlarutan, anggota badan mungkin terpaksa dipotong sekiranya terdapat komplikasi.

Selalu, kaki.

Contoh luka kaki yang teruk sampai berlubang-lubang akibat diabetes


Untuk elakkan ini dari terjadi, ada beberapa tips untuk kawal gula dalam darah dari menaik mencanak-canak..

Antaranya:



Cadangan Suplemen

Antara suplemen yang disokong kajian saintifik untuk membantu mengawal paras gula dalam darah atau sakit diabetes yang Put cadangkan adalah Vivix.


Banyak kajian antarabangsa yang telah dilakukan terhadap Vivix yang mengesahkan secara klinikal potensi Vivix sebagai alternatif bantuan kepada pesakit diabetes.

Antaranya;

Bagaimana Vivix membantu?

  • Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap insulin
  • Mengawal kepekatan gula dalam darah
  • Menggalakkan penyembuhan luka dan elak kerosakan mata

Rujuk belasan testimoni dari pesakit diabetes yang dah cuba Vivix di sini untuk ketahui keberkesanannya.

Dan sekiranya anda menghidap diabetes, mempunyai risiko untuk menghidap diabetes atau mempunyai orang tersayang yang menghidap diabetes, tak salah mencuba ikhtiar dengan Vivix.

Mana tahu satu hari boleh bebas diabetes, kan? Tentu teruja!

Order Vivix anda hari ini juga di 0176021189. Sekarang!

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Merawat Kanser Tekak - Kanser Yang Boleh Sembuh Sekiranya Dikesan Pada Tahap Awal!

Ada ke cara merawat kanser tekak bila dah terkena?

Ada.

Menurut Prof Madya Mohd. Razif Mohamad Yunus, Pakar Bedah Kanser Kepala dan Leher dari Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), sakit kanser di bahagian kepala dan leher (termasuklah tekak) masih mampu diselamatkan andai pesakit bertindak dari peringkat awal.

Mungkin tak akan pulih sepenuhnya 100%, tetapi hayat mereka mampu diselamatkan dan dipanjangkan dengan kehidupan yang lebih berkualiti berbanding pesakit kanser lain yang terpaksa menjalani kemoterapi berterusan atau lebih teruk, berakhir dengan kematian.

Kanser tekak lebih mudah dikesan, kerana simptom yang berlaku akan nampak terlalu "over".

Contohnya, kesukaran menelan makanan yang melampau. Kalau biasa-biasa sakit tekak, memang akan agak sukar menelan makanan sampaikan kita hanya mampu makan makanan lembik seperti bubur.

Tapi sekiranya kanser, bubur pun payah nak telan.

Disebabkan simptom "over" ni, ramai yang cepat pergi berjumpa doktor untuk buat pemeriksaan, berbanding kanser lain yang "membunuh secara senyap"

Rawatan Sekiranya Boleh Sembuh

Sekiranya kanser masih belum merebak ke organ lain dan ada peluang cerah untuk sembuh (kanser masih di tahap satu atau dua), pembedahan akan dijalankan untuk membuang sel kanser.

Tetapi pembedahan untuk membuang kanser tekak adalah rumit dan melibatkan ramai pakar, dan tidak semua hospital mempunyai kepakaran dan kemudahan untuk menjalankan pembedahan ini.

Pembedahan untuk kanser tekak juga amat rumit dan berisiko tinggi.

Satu pembedahan pun ambil masa panjang, antara 12 hingga 24 jam.

Oleh yang demikian, walaupun boleh sembuh, siapa yang nak kena kanser, kan?

Perlu ambil langkah untuk elak dari terkena.

Elakkan Terkena Kanser Tekak dengan...

  • Berhenti merokok
  • Jika menggunakan gigi palsu, pastikan gigi palsu dibersihkan dengan kerap untuk mengelakkan jangkitan
  • Makan makanan yang seimbang dan sihat. Amalkan sekurang-kurangnya 4 portion buah dan sayuran hijau.

Cadangan Supplemen

Selain daripada di atas, dengan keadaan sekarang yang buatkan badan terdedah dengan pelbagai radikel bebas dari pencemaran air, udara dan bunyi, penting untuk kita amalkan supplemen yang tinggi antioksidan untuk menentang radikel bebas yang boleh menyebabkan kanser.

Antara suplemen yang elok untuk diamalkan;

1. Vitamin C - membantu menyokong sistem imun


2. Vitamin E - tinggi antioksidan dan dilengkapi dengan selenium untuk penyerapan optimum


3. Vivix - minuman botani tinggi resveratrol, sebatian yang telah dikaji membantu membaiki DNA rosak (DNA rosak menyebabkan kanser) dan melambatkan penuaan sel.




Sekiranya anda mempunyai sejarah keluarga menghidap kanser, bertambah lah kepentingan dan keperluannya untuk anda mengamalkan suplemen yang dicadangkan di atas.

Cegah dulu.

Whatsapp Put segera di 017-6021189 untuk order suplemen anda.


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Sunday, February 28, 2016

Ketahui Cara Merawat Barah Rahim "Biasa" dan Cara Supaya Tak Payah Bayar Bil Rawatan

Berbeza dengan barah organ reproduktif wanita yang lain, barah rahim atau barah pangkal rahim lebih mudah dikenalpasti pada peringkat awal disebabkan kedudukannya yang dekat dengan "vagina".

Sebarang pendarahan abnormal atau "discharge" yang luar biasa, selalunya akan dapat dikesan dengan cepat.

Di kebanyakan negara maju, hampir 75% wanita dapat mengesan barah rahim di peringkat awal.

Ini berita baik, sebab semakin awal kanser dikesan, semakin tinggi kemungkinan untuk dirawat.

Sekiranya wanita didiagnos, cara merawat barah rahim biasanya ada beberapa kaedah:

  • Pembedahan untuk membuang sel kanser, sekiranya kanser belum merebak ke organ lain
  • Rawatan kemoterapi
  • Rawatan radioterapi
Walau pun begitu, kos untuk menjalankan rawatan tentunya agak tinggi, tambah lagi sekiranya hospital yang dipilih adalah hospital swasta.

Oleh yang demikian, penting untuk wanita mengamalkan gaya hidup yang betul supaya tak kena kanser, dan tak payah bayar pun bil rawatan sebab tak perlu dapatkan apa-apa rawatan!

Bagaimana?

  • Menjalani ujian pap smear mengikut jadual supaya sebarang abnormal boleh dikesan awal
  • Mengamalkan gaya hidup yang sihat  seperti senaman dan pemakanan seimbang.
  • Mengambil buah-buahan dan sayuran yang tinggi antioksida yang boleh  membantu mencegah kanser.
  • Jauhi / berhenti merokok
  • Jauhi seks bebas
  • Mengambil vaksin HPV untuk melindungi diri dari virus
Selain makan buah dan sayuran segar, pengambilan suplemen tinggi antioksidan juga boleh diamalkan.

Antara yang Put cadangkan adalah Vivix, minuman botani yang kaya dengan resveratrol dan antioksidan hasil kajian bertahun-tahun oleh saintis terkemuka Shaklee.


Vivix menggabungkan 4 botani hebat yang menjadikannya kaya dengan resveratrol, sebatian yang didapati boleh membantu menghalang sel kanser dari terjadi, hasil kajian pada tahun 2008.

Satu sudu teh Vivix mempunyai resveratrol menyamai 100 gelas wain merah!

Banyak tau!

Dan terbukti menyokong kajian-kajian tentang potensi resveratrol tu, ada pelbagai testimoni yang berkongsi keberkesanan Vivix untuk melawan / membantu mencefgah kanser. 

Contohnya, testimoni dari pesakit ini yang barah rahimnya sembuh dan tak perlu langsung lakukan pembedahan selepas mengamalkan Vivix, alhamdulillah!

Sekiranya anda berminat untuk berikhtiar dengan Vivix, boleh hubungi Put untuk pesanan. Feb 2016 ada promosi istimewa yang menanti anda.


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Friday, February 26, 2016

Merawat Kanser Pankreas Melalui Pemakanan Tinggi Antioksidan - Anda Perlu Cuba!

Kanser pankreas adalah antara kanser yang sering didiagnos ketika sudah berada di tahap kritikal dan sel sel kanser telah merebak ke organ lain.

Kenapa?

Kerana kebanyakan penghidap kanser pankreas tak tahu pun yang mereka ada masalah kanser kerana simptom dan tanda yang tidak jelas di peringkat awal.

Kisah Shukery Hashim yang tiba-tiba disahkan menghidap kanser pankreas dan telah MEREBAK ke organ lain sangat mengejutkan.

Untuk seorang yang sihat, rajin bersenam dan aktif, beliau langsung tak menjangka akan diserang kanser pankreas.

Untuk berita penuh, boleh rujuk di website Kosmo.


Mengikut pengalaman beliau, pada awalnya langsung tak terfikir itu adalah kanser.

Rasa senak perut yang dialaminya tu dianggap angin biasa.

Ya lah, senak perut biasa saja kena pada sesiapa kan.

Jadi bayangkan perasaan beliau bila dirujuk kepada doktor pakar dan diberitahu beliau menghidap kanser pankreas tahap 4!

Penyebab Kanser

Walaupun penyebab kanser pankreas tak diketahui, tapi pakar berpendapat ia berkait rapat dengan pemakanan.

Amalan pemakanan yang seimbang dan tinggi dengan nutrisi untuk mencegah kanser mungkin sahaja menjadi perbezaan kita hidup sihat sampai tua atau didiagnos dengan kanser di pertengahan usia.

Nutrisi Cadangan

Selain daripada pemakanan yang seimbang, kaya sayur-sayuran dan buah-buahan, amalan suplemen yang berfokus pada nutrisi tinggi antioksidan dipercaya membantu mencegah kanser, termasuklah kanser pankreas.

Antara suplemen yang boleh diamalkan:

1. Vivix - memperbaharui sel mati dengan sel baru yang sihat DNA. Sel yang sihat akan mengurangkan risiko kanser, kerana kanser terjadi apabila sel yang rosak DNA nya tidak mati tetapi di"duplicate" oleh badan.

2. Vitamin E, Vitamin C dan Carotomax - mengurangkan kesan radikel bebas terhadap badan


Semoga dengan pengamalan nutrisi yang sihat dan betul, kita dielakkan dari dikejutkan dengan berita kesihatan yang teruk seperti menghidap kanser.

Pesan nutrisi pencegahan anda hari ni!


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189



Merawat Kanser Kolon Lebih Awal Tanpa Perlu Buat Pembedahan

Dalam entri Put yang lalu, Put kongsikan tanda-tanda kanser kolon yang nampak macam normal sampai kebanyakan orang tak tahu pun dia ada kanser.

Takut kan?

Sedar-sedar dah tahap kronik ke macam mana.. huuu

Kali ni, Put nak kongsikan cara merawat kanser kolon.



Apa nak buat kalau tiba-tiba satu hari kita pergi buat screening dan BAM! doktor cakap awak ada kanser kolon?

Selalunya, rawatan kanser kolon adalah:

  • Pembedahan bagi kanser kolon tahap 1 dan dua
  • Kemoterapi untuk tahap seterusnya bagi mengelakkan kanser berulang

Tapi kalau ikut Medicine.net, dia cakap "The most effective prevention for colorectal cancer is early detection and removal of precancerous colorectal polyps before they turn cancerous".

Maksudnya --> pencegahan awal lebih sangat sangat sangat dicadangkan, kalau boleh sebelum jadi kanser lagi.

Kalau dah jadi kanser, kena detect awal-awal supaya pre-kanser polips boleh dibuang sebelum dia betul-betul jadi kanser.

Macam mana nak cegah?

Punca kanser kolon tak diketahui, tapi pakar percaya yang penyebabnya berkait rapat dengan nutrisi dan amalan pemakanan

Jadi cara cegah, amalkan pemakanan yang sihat dan boleh mencegah kanser. Antaranya adalah amalan pemakanan yang tinggi antioksidan.

Suka Put nak cadangkan supplemen antioksidan terbaik dan semulajadi dari Shaklee iaitu Vivix untuk bantu merawat kanser kolon.



Menurut Mayoclinic.org, kanser kolon terjadi akibat sel sihat yang telah rosak DNA nya di kolon.

Istimewanya Vivix, ia akan memperbaiki DNA rosak supaya tidak terus menerus rosak dan berkembang dalam badan untuk menyebabkan kanser.

Pesakit kanser yang dah cuba amalkan Vivix pun berikan testimoni yang positif, jadi apa kata sekiranya anda mempunyai risiko kanser, cuba Vivix untuk rasakan kesan yang sama.

InshaAllah tak rugi!


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

10 Petanda Nampak "Normal" Buatkan Bahaya Kanser Kolon Tak Diketahui Sampai Dah Terlambat

Tanda-tanda kanser kolon adalah sangat normal, nampak macam tak bahaya langsung sampai buatkan orang tak tau yang dia mengisap kanser kolon sampai lah tiba-tiba dah teruk.

Ini bahaya kanser kolon yang ramai terlepas pandang.

Hari ni Put nak share kan 10 petanda yang mungkin menandakan anda menghidap kanser kolon.

Tanda-Tanda Kanser Kolon Yang Anda Perlu Tahu

  • Kerap buang air, tetapi tetap rasa tidak puas. 
  • Alami masalah sembelit dan cirit-birit berselang seli. 
  • Najis bercampur dengan darah atau berwarna kehitaman. 
  • Perut rasa tidak selesa, memulas dan terasa asyik hendak buang air besar (walaupun sebenarnya tidak perlu). 
  • Muntah, hilang selera makan, berat badan turun tanpa sebab dan kerap penat. 
  • Pada keadaan serius, pesakit mungkin tidak boleh buang air. 
  • Kerap demam atau terkena jangkitan
  • Batuk kronik atau sakit dada
  • Kehilangan berat badan yang tak dapat dijelaskan
  • "Asid perut" kronik atau rasa perut penuh selepas makan yang sedikit.
Nampak macam tanda-tanda sembelit atau keracunan makanan aje, kan?

Ramai yang bila dapat petanda di atas, terus "self-diagnose" dan ambil panadol atau ubat-ubatan lain untuk melegakan simptom.

Tanpa mengetahui lebih lama dibiarkan, kanser akan menjadi lebih teruk.

Sekiranya anda mengalami tanda-tanda di atas berterusan, eloklah berjumpa dengan doktor pakar untuk mendapatkan diagnosis yang pasti.

Put akan kongsikan dalam entri akan datang pula tentang rawatan kanser kolon. Ada ke? Tungguuuuuu

Amalan Nutrisi Untuk Elakkan Kanser

Statistik mengatakan yang kanser kolon menduduki carta ketiga selepas kanser serviks dan payudara untuk wanita, 

Kanser kolon pula paling tinggi untuk lelaki!

Kanser berpunca dari sel-sel rosak yang di"duplicate" dalam badan dan kemudiannya bergerak melalui salur darah ke kawasan-kawasan lain.

Jadi, jangan tunggu sampai dah terkena kanser atau pun dah stage lewat untuk cari cara baiki sel badan supaya sihat dan tak jadi kanser.

Walaupun punca kanser kolon tak dapat dikenalpasti lagi, pakar berpendapat ia berkait rapat dengan amalan pemakanan dan gaya hidup seseorang. Jadi, untuk elakkan kanser kolon, cuma perlu pastikan amalan pemakan yang sihat dan kaya dengan nutrisi yang boleh bantu cegah kanser.

Apa nutrisinya?

Antioksidan boleh membantu. Makanan seperti bluberry, anggur, kekacang dan sayuran hijau gelap adalah antioksidan superfood yang boleh diamalkan.

Tapi susah pulak hari-hari nak cari makanan superfood ni kan?

Boleh cuba minuman botani kaya antioksidan eksklusif dari Shaklee --> Vivix



Vivix membantu memulihkan sel rosak akibat radikel bebas dari peringkat DNA.

Maksudnya, bila sel dah dibetulkan dari akar umbinya lagi, sel yang di"duplicate" adalah sel sihat dan bukannya yang rosak dulu.

Risiko kanser pun kurang.

Banyak kajian dah mengakui potensi resveratrol (kandungan utama Vivix) untuk membantu mencegah kanser dan juga membantu memulihkan pesakit kanser. Put selitkan sikit penemuan kajian-kajian kat bawah ni:






Untuk dapatkan nutrisi cegah kanser, boleh SMS / WA Put di 017-6021189 ya.

Jangan tunggu sampai dah terkena kanser baru nak cari. Cegah sebelum sakit!


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Berikan Ubat Penyakit Parkinson Terbaik Ini Untuk Ibu Bapa

Dulu masa kecik-kecik, bila nampak tangan atok ke nenek ke menggeletar, kami akan gelak dan cakap haaaaa ade penyakit parkinson lah tu.

Kalau nampak kawan-kawan menggigil-gigil pun, akan jadi bahan cakap parkinson jugak.

Tapi bila buat bacaan lebih sikit berkenaan penyakit parkinson ni, rupanya it's no laughing matter weh!

Tak ada ubat penyakit parkinson ni rupanya..



Sakit Parkinson adalah sejenis penyakit pergerakan yang biasanya menyerang orang berumur 50 tahun ke atas. Pesakit parkinson akan mempunyai kecacatan di sistem saraf otak yang menyebabkan kekurangan bahan kimia yang dipanggil dopamine.

Pada permulaan, pesakit parkinson mungkin akan merasa lemah-lemah badan, sukar untuk bergerak dan otot yang tegang.

Disebabkan simptomnya tak adalah pelik sangat (ie. orang muda pun kadang-kadang rasa otot tegang, dan sebagainya), pesakit Parkinson selalunya tak sedar pun dia ada penyakit tu sampailah nampak tanda-tanda yang lebih teruk.

Disebabkan penyakit parkinson tak ada penawarnya, ubat-ubatan hospital dan terapi hanya membantu untuk melegakan simptom.

Kemerosotan fungsi otak tetap akan berlaku, mungkin lebih pantas dengan tekanan-tekanan dari persekitaran.

Untuk membantu memperbaiki fungsi sel otak dan juga melambatkan kemerosotan kesihatan, pengambilan nutrisi tertentu boleh membantu.

Antaranya:

Ostematrix
Kalsium magnesium membantu dalam transmisi impuls saraf

Lecithin
Mengandungi "kolina" yang membantu penghantaran neurotransmitter di otak

Omega Guard
Memperbaiki fungsi otak dan melancarkan peredaran darah

Energizing Soy Protein
Sumber asid amino non-GMO yang membantu memberikan tenaga kepada pesakit

Vitalea
Mengandungi zat lengkap untuk mengelakkan masalah malnutrisi dalam pesakit parkinson

Minuman botani terhebat (patent-pending) yang membantu memperbaiki sel dari peringkat DNA dan mengelakkan sel-sel rosak dari terus di"duplicate" dan menyebabkan penyakit makin teruk.



Ramai pesakit parkinson yang mencuba mengamalkan nutrisi sihat di atas di samping ubat dan terapi dan merasakan kesan yang positif.




Walaupun tiada ubat, alhamdulillah mereka yang mencuba dapat kurangkan simptom parkinson dan dapat jalani hidup yang lebih normal.

Malah, ada simptom yang terus hilang!

Sekiranya anda atau orang tersayang, terutamanya ibu bapa mempunyai tanda-tanda parkinson di bawah, jangan tunggu hingga semakin terlambat untuk amalkan nutrisi yang Put cadangkan di atas.

  • Tangan, kaki atau badan menggeletar
  • Masalah pergerakan tidak normal (dyskinesia)
  • Kepala, tangan dan kaki bergoyang seperti menari
  • Serangan bermula pada sebelah badan
  • Penyakit bertambah buruk jika pesakit mengalami tekanan perasaan
  • Tekanan darah akan lebih tinggi
  • akan menjadi lebih parah jika dalam emosional


Mana tahu, Allah izinkan untuk sembuh?

Kesembuhan di tangan Allah, atas usaha kita.

Hubungi Put hari ini untuk pesanan nutrisi anda, ya!

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Wednesday, February 24, 2016

Penawar Rheumatoid Arthritis Supaya Tak Perlu Solat Dengan Bantuan Kerusi

Teringat waktu Put travel. Kalau berhenti di surau atau masjid, ada sesetengahnya yang menyediakan kerusi untuk bantuan solat.

Selalunya, orang-orang tua yang akan gunakan kerusi bantuan ni. Mereka selalunya mengalami sakit-sakit sendi (selalunya di lutut) atau arthritis.

Sedih tengok keadaan makcik-makcik ni - nampak seksa sangat nak bergerak untuk solat.

Pernah satu hari, Put tengok muda-muda lagi dah sakit sendi dan solat gunakan kerusi. Bila ditanya, rupanya sendinya sakit yang amat, terutama bila nak dibengkokkan..


Arthritis / Sakit Sendi


Nampak sakitnya gambar sendi kat atas tu.. :(

Dalam kes Rheumatoid Arthritis, sendi-sendi kecil akan terjejas terlebih dahulu seperti sendi jari kaki dan tangan.

Semakin lama, jika dibiarkan tanpa rawatan, sendi lain pula yang akan di"makan" - pergelangan tangan, lutut, kaki, siku, pinggul dan bahu.

RA boleh menyebabkan sendi berubah bentuk dan beralih keluar dari tempatnya. 

Lebih menakutkan, tiada ubat untuk menyembuhkan penyakit Rheumatoid Arthritis ni.

Yang ada cumalah aktiviti yang boleh mencegah keadaan dari melarat-larat.

Simptom penyakit Rheumatoid Arthritis
  • Sakit sendi kaki, tangan dan lutut
  • bengkak sendi
  • demam
  • sendi yang terasa lembut
  • kehilangan fungsi sendi (susah bergerak, susah bengkok, etc)
  • sendi keras / tegang
  • keletihan
  • sendi kemerah-merahan
Macam mana nak bantu legakan sakit Rheumatoid Arthritis?

Sekiranya anda pergi berjumpa doktor dan mengadu sakit sendi tanpa tanda-tanda yang obvious macam kat atas tu, selalunya doktor akan prescribe painkiller dan supplemen glukosamin.

Makan painkiller berterusan pun tak elok, kerana akan beri kesan sampingan dalam jangka masa panjang.

Habis apa nak buat?

Pesakit RA boleh amalkan nutrisi yang membantu memperbaiki fungsi sendi, antaranya
  • Omega 3 - membantu untuk mengurangkan inflamasi atau keradangan sendi (Produk Shaklee : Omega Guard)
  • Glukosamin - memelihara tisu penghubung sendi (Produk Shaklee : AJHT)
  • Kalsium Magnesium - untuk kesihatan tulang dan sendi (Produk Shaklee : Ostematrix
Kajian terbaru juga menunjukkan pengambilan resveratrol dapat membantu memberikan keselesaan kepada pesakit arthritis.

Mana nak dapat resveratrol yang potent dan berkualiti?

Dapatkannya melalui Vivix Shaklee.

Vivix bertindak membaiki DNA yang rosak dan membantu mengatasi masalah keradangan, iaitu masalah utama bagi pesakit arthritis. 

DNA yang dah dibetulkan akan mengembalikan keremajaan tulang rawan dan sendi sehingga tulang dan sendi jadi seperti kanak-kanak semula!

Jom tengok testimoni mereka yang dah berjaya hilangkan sakit sendi dengan Vivix?







Apa lagi..sekiranya anda dah mula sakit-sakit sendi, Put sarankan mula ambil nutrisi untuk sokong kesihatan sendi supaya tak makin teruk sekarang.

Bukan apa, tak mahu lah nanti kalau makin teruk, nak solat pun susah.
Nak gerak pun tak boleh.
Silap hari bulan, terpaksa duduk atas kerusi roda.

Yang boleh diusahakan untuk elak, usaha lah, kan?

SMS / Whatsapp Put di 017-6021189 untuk order suplemen anda hari ini ya.. Put akan cadangkan yang paling sesuai antara semua :)


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Testimoni : Rawatan Barah Rahim Sehingga Hilang Tak Perlukan Pembedahan

Salam semua!

Hari ni Put nak kongsikan satu testimoni berkenaan bantuan Vivix dalam mengatasi barah rahim.

Dengan izin Allah jua..

Sebelum tu, bagi yang tak tahu apa keistimewaan Vivix dan bagaimana Vivix membantu penyakit kanser, boleh lah baca di entri Put yang lepas-lepas kayy




Pelanggan ni belikan maknya Vivix untuk cuba alternatif kepada barah rahim yang dihidapi.

Alhamdulillah, hanya dengan satu botol Vivix, barah rahim beransur pulih dan tak perlu lagi buat pembedahan.

Syukur.

Tak dapat bayangkan jika terpaksa jugak jalankan pembedahan...

Tentu pesakit akan rasa stress untuk recover selepas pembedahan..

Dan kos pembedahan?

Tak nak bayangkan..

Amalkan Vivix sebelum sakit.

Bukan sahaja setakat untuk barah, Vivix juga sangat bermanfaat untuk orang berisiko / dah menghidap:

  • sakit jantung
  • arthritis
  • gout
  • diabetes
  • darah tinggi
  • alzheimer
  • obesiti
  • lesu dan penat melampau
  • kanser lain


Anda berminat untuk cuba Vivix?

Sebotol Vivix berharga RM 475 dan sebotol boleh tahan sehingga dua bulan. Penggunaan lebih awal boleh membantu merawat kanser dan elak kanser dari terus merebak atau berulang.

Belian 2 botol Vivix akan melayakkan anda untuk mendapatkan keahlian Shaklee percuma, dan dapat membuat belian lain dengan harga ahli dengan diskaun sehingga 30% dan juga bonus wang tunai. Istimewa Februari - diskaun tambahan sebanyak 5% boleh anda nikmati!

Anda boleh beli dengan order terus dengan klik butang di bawah dan ikut sahaja arahannya (pihak Shaklee akan pos selepas menerima bayaran) atau boleh pesan melalui saya di 017-6021189.




Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Rawatan Pesakit Nyanyuk Menggunakan Nutrisi Semulajadi

Sakit nyanyuk bukan sahaja membebankan pesakit, malah turut membebankan ahli keluarga atau penjaga. Ini kerana

  • Pesakit nyanyuk teruk akan kehilangan fungsi fizikal - tak dapat menguruskan diri sendiri dan sentiasa perlukan bantuan hatta untuk ke tandas sekalipun
  • Pesakit nyanyuk akan kehilangan fungsi mental - percakapan mungkin sukar difahami dan diulang -ulang
Disebabkan tiada ubat khas sebagai rawatan pesakit nyanyuk atau Alzheimer ni, ramai yang telah beralih ikhtiar kepada suplemen semulajadi yang membantu membetulkan sistem saraf pesakit nyanyuk agar kesihatan tidak merudum.

Antara suplemen yang telah dicuba ramai adalah Vivix Shaklee.





Bagaimana Vivix Membantu?

Vivix mengandungi resveratrol yang telah dikaji berpotensi membaiki sel saraf, mengurangkan "damage" kepada sel saraf yang menjadi punca berlakunya Alzheimer.




Selain itu, pesakit nyanyuk juga dicadangkan untuk mengambil minyak ikan tulen bagi membaiki fungsi kognitif. Boleh cuba Omega Guard shaklee untuk dapatkan minyak ikan bermutu tinggi.


Testimoni Azheimer

Untuk pertama kali setelah sekian lama, ibu telah membuat sandwich untuk diri sendiri! Bunyi nya macam mudah, tapi ibu dah bertahun lamanya tak mempunyai selera makan. Ibu malah merujuk saya sebagai anaknya beberapa hari lepas! Kami bercadang untuk memberhentikan ubat Aricept yang ibu ambil sepenuhnya.

Ibu telah makan Vivix selama 4 bulan. Minggu lepas, kami tunjukkan album perkahwinan kepada ibu dan Ibu berkata "Itu saya, itu ayah, itu mak".. Saya akan berikan ibu 2 sudu teh pula dan tengok apa kesannya. Kami mula nampak kesan positif dari Vivix :)


Tak ada yang lebih menggembirakan melainkan melihat ibu bapa atau orang tersayang dapat mengenal orang sekitar, dan ceria dengan kesihatan yang lebih baik.

Seperti anak di atas, tentunya amat teruja dengan perkembangan positif emaknya. Dari tak mahu makan, kepada buat sandwich sendiri untuk makan! Anak mana yang tak gembira?

Harga kesihatan sememangnya tak ternilai.

Sekiranya anda mempunyai orang tersayang yang menghidap Alzheimer, usahakan dengan Vivix. Semoga Vivix menjadi asbab kesihatan untuk orang tercinta.

Sebotol Vivix berharga RM475. Nampak macam mahal, tapi apalah RM 475 berbanding kesihatan, ya?

Lagipun, harga Vivix sesuai dengan mutu dan kualiti - bukan macam produk tah apa-apa yang claim boleh buat itu ini, tetapi habuk pun tarak.

Vivix adalah
  • Hasil kajian bertahun-tahun oleh top-notch saintis.. bukan sebulan, dua bulan atau 6 bulan punya kajian
  • Dihasilkan dari anggur muskadin yang punyai kromosom extra berbanding anggur-anggur lain
  • Dilengkapi dengan gabungan polifenol supaya lebih berkesan
  • Satu sudu teh Vivix bersamaan dengan resveratrol dalam 100 gelas wain merah!

Untuk pesanan, whatsapp atau hubungi Put di 0176021189. Promosi Februari 2016 adalah Twinpack Vivix untuk belian terus dengan harga ahli DAN 5% diskaun - jimat sehingga RM200. Berbaloi-baloi inshaAllah..

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189




Betul ke Vivix Boleh Merawat Kanser Serviks?

Dalam entri Put yang lepas, Put ada ceritakan tentang kanser serviks. Boleh rujuk di link lepas --> Bahaya Kanser Serviks dan Tanda-Tanda yang Setiap Wanita Wajib Tahu

Put pun ada ceritakan tentang cadangan suplemen yang boleh membantu, salah satunya adalah Vivix.




Persoalannya, betul ke Vivix boleh merawat kanser serviks?

Jom pendekkan pertanyaan tu kepada ---> Betul ke Vivix Merawat Kanser Serviks?

Kanser tiada penawar.

Penawarnya adalah dengan menghentikan sel kanser tersebut dari membiak terus melalui kemoterapi dan sebagainya.

Jika kanser dah teruk, organ pula akan dibuang untuk pastikan semua sel-sel kanser dah keluar dari badan.

Maksudnya, tiada ubat. Dia either buang sel kanser, atau buang organ.

Jadi bagaimana pulak Vivix dikatakan boleh menyembuhkan kanser?

Sebelum tu, jom tahu bagaimana kanser terjadi.

Put dah ceritakan dalam entri lalu yang kanser terjadi bila ada sel badan yang rosak dan "duplicate" diri sendiri di luar kawalan.

Kemudiannya, sel kanser ni masuk ke dalam saluran darah, dan bergerak ke organ-organ lain pulak - menyebabkan "cancer spread".

Bagaimana Vivix membantu?

Keyword nye, membantu ya.

Membantu menyembuhkan atau membantu memberi kesihatan yang lebih baik kepada pesakit kanser.

Sesiapa yang pernah tengok pesakit kanser buat rawatan kemoterapi mesti bersetuju yang kesihatan lebih baik adalah amat berharga. Bukan mudah tau nak jalani kemoterapi. Kesan sampingan seperti loya, hilang selera makan, rambut gugur dan macam-macam lagi lah boleh buatkan pesakit hilang keinginan untuk hidup.

Salah satu kandungan premium Vivix adalah resveratrol, yang telah ada banyak kajian saintifik membuktikan peranannya dalam membantu mencegah dan merawat kanser.



Beberapa Kajian terhadap keberkesanan Vivix membantu pesakit kanser

Resveratrol membantu membetulkan sel-sel rosak yang menyebabkan kanser.

Sel-sel rosak yang telah dibetulkan ini akan kembali kepada proses semulajadi mereka untuk mati melalui proses apoptosis  dan menyebabkan kanser semakin berkurang dan akhirnya terhapus.

Vivix bukan dadah dan bebas dari sebarang bahan kimia.

Malahan, kajian dari Universiti Missouri pada tahun 2013 menemui bahawa kombinasi resveratrol (kandungan utama Vivix!) dan radioterapi mampu membunuh lebih banyak sel kanser berbanding terapi sahaja.

Testimoni Pesakit Kanser

Ramai pesakit kanser yang telah cuba Vivix dan mendapatkan kesan positif. Jom tengok beberapa testimoni!




Apa lagi, jangan tunggu sehingga kanser menjadi lebih teruk baru nak tunggu cuba Vivix.

Jika anda sihat dan bebas kanser pun, Put sangat syorkan anda amalkan Vivix untuk elakkan sel-sel dari rosak dan menjadi kanser.

Hubungi Put untuk order hari ini!

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Monday, February 22, 2016

Ubat Alzheimer Untuk Bantu Fungsi Saraf Supaya Tak Makin Lupa

Kalau sebut Alzheimer, mungkin tak ramai yang tahu ape kebenda lah tu. Tapi penyakit lupa atau nyanyuk, adalah satu penyakit yang diketahui ramai.

Umumnya kerana pesakit lupa atau nyanyuk (a.k.a Alzheimer) akan perlahan-lahan hilang fungsi mental dan fizikal, sehingga ramai yang turut menggelarkan pesakit nyanyuk ni sebagai "orang gila".


Apa yang sebenarnya berlaku pada pesakit Alzheimer?

Daya ingatan pesakit Alzheimer akan merosot perlahan-lahan, lama-lama menjadi semakin teruk sehingga pesakit tak mampu lagi menguruskan dirinya sendiri.

Alzheimer bukan penyakit berjangkit, dan saintis juga berpendapat bahawa Alzheimer bukan penyakit tua. Ianya lebih kepada gangguan fungsi saraf dimana sel saraf menjadi tidak normal.

Sejarah menunjukkan pesakit termuda Alzheimer adalah wanita berusia 50-an. Masih muda, kan?

Punca?

Sehingga kini, punca penyakit Alzheimer masih tidak diketahui.

Contoh-contoh pelbagai peringkat penyakit Alzheimer

Oleh sebab kemerosotan memori berlaku perlahan-lahan, ramai yang tidak tahu sama ada lupa itu adalah lupa "biasa" atau lupa berkaitan dengan Alzheimer.

Contoh lupa peringkat awal:

  • Lupa masukkan gula dan garam dalam masakan
  • Lupa letak kunci di mana
  • Lupa ambil baki wang
  • Lupa nak beli apa ketika ke kedai
Nampak macam lupa biasa kan?

Tapi itu adalah tanda-tanda awal saraf telah terganggu.

Untuk pastikan fungsi saraf tidak terus merosot, ada beberapa pengamalan suplemen yang elok dan amat dicadangkan.

Semestinya sesuatu yang boleh membetulkan sistem saraf dari peringkat DNA lagi iaitu..Vivix.



Dalam entri yang lalu, Put ada terangkan 4 fungsi utama Vivix yang menjadikannya lebih istimewa.

Dalam kes Alzheimer pula, kemungkinan sel-sel DNA pesakit alzheimer telah rosak menyebabkan gangguan saraf.

Vivix akan membantu memulihkan sel-sel rosak tersebut dari akar umbi (DNA) sehingga memberikan kesan positif kepada kualiti kesihatan pesakit Alzheimer.

Lihat testimoni di bawah oleh seorang anak yang mempunyai ibu berpenyakit Alzheimer, dan bagaimana Vivix membantu kehidupan mereka..

--------------


Our Mom had become bed-ridden, wore diapers and seldom recognized family or
friends. We bathed, dressed, and fed her. She was diagonosed the beginning of the
worst stage of Alzheimers. Mom was prescribed Aricept and slept for those 7 months. Next they prescribed Exelon, another 3 months of sleeping. Were Alzheimer drugs just meant to keep patients sedated? Then came Namenda, Mom became violently ill, lay in bed in pain and lost 30 pounds in less than 30 days.

We decided to stop all prescription medications and get her on a Shaklee Supplement program to give her body the benefits of health. She took VitaLea Gold, Memory Optimizer, HerbLax, Energzing Soy Protein and Optiflora. Within a few weeks she started getting up on her own and showing improvements. Then Shaklee introduced a new product, Vivix.

Within a few weeks of adding Vivix Mom began recognizing family members, she
remembers all her children again. She can brush her teeth, wash and dress herself, and no longer wear diapers. She does the dishes and sweeps the patio. When we shop she has conversations with other people. She plays with her great grandchildren, many songs & rhymes she didn’t remember before. She now sings and recites to them. Her long term memory returned, though not perfect, and has selective short term memory. Today Mom is only stage 1-2 Alzheimers.

A few times when we forgot to give her the supplements or when the Vivix wasn’t
available she became listless and confused. Not only is that stressful for Mom, but it
makes it very difficult for us as her caregivers. We now see to it we have an ample
supply and it always travels with us.

Thankfully, Judy, Sandy and Bill K

-------------

Selain Vivix, pesakit Alzheimer turut digalakkan untuk mengambil Omega Guard dan Lecithin untuk membantu memperbaiki memori dan fungsi otak.

Walaupun nampak macam remeh, tetapi Alzheimer adalah sakit yang amat membebankan, bukan sahaja kepada pesakit malah kepada ahli keluarga atau penjaga.

Oleh itu, langkah berjaga-jaga adalah lebih baik daripada dah kena alzheimer baru nak cegah. Sesudu teh sehari Vivix boleh memastikan sel saraf sentiasa sihat dan terelak tadi penyakit lupa / nyanyuk ini.

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Cara Melancarkan Haid Yang Tersumbat Supaya Tak Ada Masalah Nak Dapat Anak

Untuk sesetengah perempuan, waktu haid adalah waktu yang menyeksakan.

Simptom PMS terlalu banyak dan melampau.

Antara simptom PMS biasanya:

  • Rasa muram, moody dan nak berseorangan
  • Perut rasa sebu
  • Migrain
  • Badan seram sejuk
  • Terasa penat dan lesu
  • Sakit perut / cramps
Ada yang rasa SEMUA simptom di atas, selalunya untuk 2-4 hari pertama datang haid.

Sudahlah simptom PMS banyak, masalah haid tak lancar pun ada. Sekejap-sekejap keluar darah, sekejap tak.

Perut rasa sakit melampau tapi darah yang keluar cuma sedikit.

Jika anda mengalami perkara di atas, awas.

Anda mungkin mengalami masalah haid tak lancar atau tersumbat.



Bahaya Haid Tersumbat

Darah haid adalah darah kotor yang terdiri dari sel dinding rahim, darah dan ovum yang tidak disenyawakan.

Setiap bulan, sekiranya tiada persenyawaan berlaku, sel-sel dinding dan ovum ni tak lagi diperlukan oleh badan.

Mereka sepatutnya dibuang melalui haid.

Masalah akan timbul apabila yang sepatutnya dibuang, tak dapat dibuang dengan lancar dan kekal tersmpan dalam badan.

Lama-kelamaan, badan akan menjad bertoksik dan sel-sel rosak tadi, bertukar menjadi pelbagai masalah lain seperti cyst,kanser dan juga masalah ketidak-suburan.

Punca Haid Tersumbat
  • Berat badan berlebihan
  • Gangguan hormon
  • Stress
Bagaimana nak lancarkan haid yang tersumbat?
  • Gunakan "hot water bottle" dan letakkan di perut waktu datang haid.
  • Elakkan minuman berais sewaktu haid
  • Mengambil suplemen untuk membetulkan hormon seperti GLA Complex dan Vivix
Keistimewaan GLA Complex untuk membetulkan hormon

Istimewanya GLA Complex Shaklee ni adalah GLA yang diekstrak dari bunga borage, dan mempunyai 3 kali ganda lebih GLA dari minyak EPO biasa.

Sering kali digunakan untuk membetulkan hormon wanita yang susah nak mendapat anak dengan membetulkan kitaran haid dan mengeluarkan darah-darah kotor dari perut.

Untuk wanita, sangat disyorkan mengamalkan GLA, lebih-lebih lagi jika mempunyai masalah kitaran haid atau haid tidak lancar.



Keistimewaan Vivix Shaklee

Vivix Shaklee ni adalah tonik ajaib yang tinggi antioksidan dan kandungan resveratrol yang membantu memulihkan sel-sel dari peringkat DNA lagi.

Pengalaman saya sendiri menggunakan Vivix sewaktu berpantang anak kedua - darah nifas keluar sangat lancar. Siap hari kedua (selepas minum Vivix tu), ada darah sebesar ketulan bantal keluar dan badan rasa sangat lega lepas tu..





Anda alami masalah Haid Tersumbat?

Put sangat-sangat cadangkan amalan Vivix dan GLA Complex segera untuk elakkan masalah makin teruk.

Tak mahu pula kalau nanti dah berkahwin, susah nak dapat cahaya mata.

Masa tu, kalau baru nak dibetulkan, mungkin akan mengambil masa. Elok berikhtiar dari sekarang.

Order sekarang di 017-6021189.


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189



Sunday, February 21, 2016

Bahaya Kanser Servik Dan Tanda-Tanda Yang Setiap Wanita Wajib Tahu

Kanser servik adalah kanser yang boleh membunuh. Statistik berkenaan kanser servik ini sangat menakutkan, tetapi berita baiknya adalah kanser servik boleh dicegah dan dirawat sekiranya dikenalpasti dari awal.



Bahaya Kanser Servik

Kanser servik seringkali terjadi disebabkan oleh virus HPV (human papillomavirus). Tak semua HPV akan menyebabkan kanser - sesetengah akan hilang dengan sendiri. Namun sesetengah lagi boleh menyebabkan pertumbuhan tisu abnormal yang membawa kepada kanser serviks.

Tanda-tanda kanser serviks tak se"obvious" tanda kanser payudara, misalnya, tapi ada beberapa tanda yang boleh diperhatikan.

Segera berjumpa dengan doktor anda sekiranya anda melihat:

1. Discharge

Sekiranya anda mempunyai masalah keputihan, segera atasi dengan amalkan Garlic Complex yang kaya dengan antibakterial.

Discharge yang dimaksudkan di sini adalah discharge yang tak biasa keluar dari vagina. Apabila sel kanser mula tumbuh dalam servks, sel-sel pada dinding uterus akan mula tertanggal menyebabkan keluarnya cairan pelik yang mungkin tiada sebelum ini.

2. Sakit di Vagina atau Pendarahan

Kanser serviks akan tumbuh di dinding serviks, menyebabkan serviks menjadi kering dan mungkin "crack". Ini akan menyebabkan ketidak-selesaan dan mungkin pendarahan.

Apa-apa sahaja pendarahan yang berlaku di luar kitaran haid perlu diperiksa.

3. Anemia

Sekiranya anda tidak mengubah gaya hidup, makan seperti biasa TETAPI rasa penat melampau / tiba-tiba, atau pun detakan jantung meningkat selepas membuat aktiviti normal, anda mungkn mengalami simptom anemia.

Anemia boleh disebabkan oleh pendarahan tidak normal, yang selalunya berlaku sekiranya anda mempunyai kanser serviks.

4. Masalah kencing tak lawas

Apabila serviks mengembang, pundi kencing dan buah pinggang akan ditekan dan mengganggu laluan kencing.

Akibatnya, anda mungkin tak mampu kencing dengan baik, sakit ketika kencing atau mendapat infeksi.

5. Sakit berterusan di kaki, pinggang atau belakang

Serviks yang mengembang atau bengkak akan menekan organ-organ lain. Salur darah pun mungkin ditekan, menyebabkan aliran darah susah nak sampai ke kak, pinggang, pelvis dan menyebabkan sakit dan bengkak.

6. Hilang Berat Badan

Kebanyakan kanser akan menyebabkan kehilangan selera makan, dan seterusnya hilang berat badan.


6 simptom di atas tak semestinya menandakan anda mengalami kanser serviks. Diagnosis doktor pakar masih diperlukan untuk mendapatkan kepastian, tapi pencegahan dari awal boleh membantu.

Anda termasuk golongan berisiko terkena kanser serviks sekiranya:
Merokok, atau perokok sekunder
Aktif seksual
Mempunyai masalah imun sistem (seperti pesakit HIV, etc)


Cadangan Nutrisi untuk Pesakit Kanser

Antara kajian yang menyokong kematian sel-sel kanser adalah dengan pemakanan resveratrol, sebatian yang tinggi antioksidan.

Produk Shaklee yang mempunyai kandungan resveratrol dan gabungan polifenol hebat adalah Vivix.

Kajian tunjukkan yang diet tinggi dengan selenium dan resveratrol membantu merencatkan pertumbuhan kanser, sekiranya kanser telah berlaku.

Sekiranya belum, resveratrol akan membantu memperbaiki sel-sel yang rosak dari peringkat DNA, supaya tak terus menerus rosak dan menjadikan kanser.




Kenapa Ikhtiar Dengan Vivix?




Seperti dalam poster kat atas tu, kandungan Vivx adalah terbaik berbanding produk-produk antioksidan / resveratrol di pasaran.

Siap patent pending tau.. maksudnya tak ada yang akan dapat tiru formula dan potency Vivix ni dah..

Nak cuba? Istimewa bulan Feb, promosi pembelian Vivix twinpack akan berikan anda:
Keahlian percuma seumur hidup (worth RM69)
Belian pada harga ahli, siap tambah diskaun 5% lagi
Kesihatan yang berpanjangan, inshaAllah..

Tunggu apa lagi? Hubungi sekarang ya!


Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Friday, February 19, 2016

Cara Tambah Platelet Dengan CEPAT dan MUDAH Tanpa Perlu Masak Pelbagai Masakan

Antara sebab biasa platelet rendah adalah serangan demam denggi, dan juga minoriti wanita yang sedang hamil.

Apa gunanya platelet kepada badan kita?

Kalau dalam bahasa medic nya, platelet dikenali dengan nama Trombosit. Platelet penting untuk membantu menghentikan pendarahan. Mudahnya, bila berlaku pendarahan, platlet akan bergumpal dan "sumbat" tempat berdarah supaya darah beku dan tak terus mengalir.

Bagi kes orang yang kekurangan platelet, amat bahaya kerana pendarahan boleh berterusan tanpa henti dan menyebabkan kematian. Oleh yang demikian, pesakit yang disahkan rendah platelet akan mencari cara tambah platelet dengan cepat untuk elakkan risiko pendarahan ni.

Apa yang menyebabkan platelet rendah?

Platelet akan berkurangan apabila terdapat sesuatu yang menghalang penghasilannya di sumsum tulang. Antara sebabnya (secara general):
  • Pengambilan sesetengah ubat
  • Sesetengah jenis kanser seperti leukemia atau limfoma 
  • Rawatan kemoterapi untuk kanser 
  • Jangkitan buah pinggang
  • Terlalu banyak alkohol 
  • Penyakit autoimun
  • Pendarahan sewaktu bersalin
Adakah cara untuk menaikkan platelet darah?

Disebabkan tiada ubat yang boleh menyembuhkan penyakit rendah platelet, cara untuk menaikkan platelet adalah melalui pemakanan yang baik. Antaranya termasuklah:
  • Makan sayuran hijau
  • Ambil makanan yang tinggi kandungan asid folik dan B12
  • Ambil makanan kaya asid lemak omega-3 (seperti salmon, kacang walnut, dan sebagainya)
  • Jauhi makanan rapu
Amalan di atas akan membantu menyeimbangkan jumlah platelet supaya tak menjadi terlalu rendah sehingga membahayakan kesihatan.

Tapi sekiranya kiraan platelet jatuh tiba-tiba, cara lain untuk tambah platelet dengan CEPAT dan MUDAH adalah melalui pengambilan supplemen.

Ini terutamanya untuk pesakit denggi yang mana kiraan platelet akan jatuh dengan cepat akibat jangkitan.

Untuk dapatkan nutrisi lengkap, suplemen yang dicadangkan adalah :

1. Vivix
Minuman botani yang kaya dengan resveratrol, terbukti membantu memperbaiki sel yang rosak dari peringkat DNA lagi.



2. Omega Guard
Sumber asid lemak omega-3 tulen yang diekstrak dari ikan laut dalam untuk mengelakkan pencemaran dan logam berat dari ikut masuk ke dalam supplemen. Turut mengandungi lebih omega-3 berbanding suplemen lain di pasaran



3. Vitalea
Lengkap dengan mineral dan vitamin keperluan tubuh badan supaya badan lebih bertenaga dan tidak lesu. Penting untuk pesakit yang kurang selera makan.

Khas untuk yang demam denggi pula, boleh cuba Kit Demam Denggi untuk membantu pulih dengan cepat dan naikkan jumlah platelet ke tahap selamat..




Sekiranya anda menghadapi masalah platelet rendah, jangan tunggu lama-lama sehingga keadaan menjadi lebih teruk.

Ikhtiar dengan suplemen nutrisi di atas, semoga kesembuhan dipermudahkan.

Hubungi Put di 017-6021189 untuk pesanan, ya.

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
SMS / WA 017-6021189

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com