Wednesday, January 6, 2016

Atok ni Dah Tak Lupa Mana Kunci lagi Selepas Ambil Resveratrol

Best kan kalau kita adalah atok yang tak ada masalah pelupa atau alzheimer bila tua?

Bayangkan.

Seperti yang saya pernah ceritakan sebelum ni, salah satu kandungan tertinggi dalam suplemen kesayangan ramai dari Shaklee (a.k.a Vivix - terpaksa tulis sebab eh tiba-tiba macam banyak pulak suplemen Shaklee yang jadi kesayangan) adalah resveratrol.

Nak tahu apa kandungan istimewa dalam Vivix ni yang buatkan dia tinggi resveratrol, boleh baca di sini.

Makin tua manusia, memori atau ingatan akan semakin kurang. Tambah-tambah lagi yang kena penyakit Alzheimer, memori terutamanya akan makin merudum dan merosot.

Orang cakap, makin tua makin pelupa.

Kajian cakap, dalam bahasa mudahnya bila tua, sel-sel otak banyak yang mati dan tak digantikan lagi. Sambungan sel-sel otak pun akan kurang - yang bersambung putus, yang tak bersambung memang haram nak bersambung sampai bebila..

Tambah-tambah untuk pesakit Alzheimer, kadar kematian sel otak dengan penjanaan sel otak sangat lah berbeza - mati lagi banyak dari jana dengan melampau so ke-pelupa-an akan jadi lebih teruk dalam masa yang lebih cepat.

Tapi kan.. sebenarnya kan..

Tak payah tunggu alzheimer, kita yang muda-muda ni pun kadang-kadang ada masalah memori yang cam tah hapa-hapa mengalahkan tok nenek... Hehe

Macam mana nak kurangkan masalah lupa?


Selain daripada makan makanan sihat, bersenam dan ambil nutrisi / suplemen yang elok untuk otak macam protein ESP, Omega Guard, Lecithin dan sebagainya, salah satu nutrisi yang terbukti berkesan untuk sambung sel-sel otak adalah... RESVERATROL!

Mana nak cari resveratrol?

Jangan tersalah pilih suplemen.. HealthyFoodHouse dah bongkarkan banyak suplemen yang "claim" ada kandungan tertentu, tapi bila test sebenarnya kandungan yang dia "claim" utama tu alamak seciput je ataupun tarak langsung!

Mana yang selamat?

Tentunya Shaklee - Selamat, Semulajadi dan Berkesan...

dan produk Shaklee yang tinggi kandungan resveratrolnya adalah Vivix! Taraaaaaa



Bukan sahaja terbukti untuk bantu pesakit kanser, gout dan diabetes untuk dapat kesihatan yang lebih baik, Vivix pun terbukti boleh membantu memperbaiki memori dan ingatan.

Mengikut kajian, kandungan  resveratrol dalam Vivix membantu meningkatkan sambungan dalam sel-sel otak untuk memperbaiki memori (A. V. Witte et al, Journal of Neuroscience, 34: 7862-7870, 2014)

Jadi apa lagi?

Jangan tunggu sakit baru nak cuba Vivix.

Terutama untuk mereka yang dah berumur 30 tahun ke atas dan metabolisma dah makin turun, cuba Vivix hari ni untuk kesihatan otak yang berpanjangan. Kita nak la jadi atok nenek yang kuat ingatan, kan?

Istimewa bulan Januari 2016 ni promosi Vivix masih berterusan:

Beli 6 Percuma 1.
Beli 2 botol, diskaun 5%.
Wah wahhhh


Hubungi saya sekarang di 017-6021189 untuk buat belian sebelum terlambat untuk nak hubungkan sel-sel otak tu.




Putri Zulaikha Amin
SID 917819
017-6021189





0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com