Sunday, November 16, 2014

Cara Mengecilkan Paha Supaya Tak Lagi Malu Dipandang Suami

Dulu, paha seperti model. 

Sekarang, entah di mana silapnya, makin sukar mencari seluar. Pinggang dah okay, tapi paha yang besar pulak tersangkut.

Selulit yang menggelikan pun semakin ketara.

Aduh, tambah malu bila cik abang pandang. Gusar rasa hati. Nak pakai pakaian yang ketat sedikit di rumah pun tak sanggup - malu nak tayangkan paha bulat yang seperti nangka tu.

Gusar nak cari cara mengecilkan paha dengan cepat.

Arghhhhhhh!!!


Kenapa Paha lah Anggota yang Paling Mudah Membesar?


Untuk mereka yang mengalami masalah pertambahan berat badan, kawasan-kawasan seperti lengan, pinggang dan paha adalah antara kawasan yang paling mudah memerangkap lemak.

Paha juga antara kawasan yang paling kurang bergerak - agaknya lemak selesa kot berumah di situ.. hehe..

Teknik menguruskan paha ni boleh dikategorikan kepada dua - senaman dan pola pemakanan.

Cara Mengecilkan Paha dengan Cepat dan Mudah - Melalui Olahraga


Terdapat pelbagai jenis senaman yang 'mensasarkan' pembuangan lemak di paha. Antara yang paling popular adalah senaman lunges dan squat, yang memang tujuan utamanya adalah untuk target lelemak di paha yang degil tu.

Boleh lihat video senaman lunges dan squat ini. Mudah, dan boleh dibuat di rumah saja pun, tak perlukan anda untuk sign-up ke gimnasium.


Selain itu, senaman ringan seperti jalan turun naik tangga juga turut membantu.

Buang Lemak di Paha Melalui Pemakanan yang Mudah


Banyakkan minum air suam / air masak




Badan manusia ni, komposisinya adalah 2/3 air. Air sangat penting untuk pastikan organ dan fungsi badan berada di tahap optimum. Pernah tak terfikir kenapa anda asyik nak makan dengan banyak dan kerap tak kenyang-kenyang?

Salah satu kemungkinanan adalah badan anda tak cukup air dan setiap zat makanan yang anda makan tak dapat diserap dengan baik oleh badan. So, walaupun anda dah makan protein banyak satu-satu masa, tak semua protein dapat dicernakan dengan sempurna dan badan pun 'salah sangka' ia tak cukup protein.

Otak pun hantar signal supaya anda makan LAGI protein.

Makan makanan berserat

Makanan berserat penting untuk pencernaan. Bahan buangan yang tidak dikeluarkan dari tubuh badan adalah bertoksik, dan jika tak dikeluarkan dalam jangka masa yang lama, boleh menyebabkan anda menjad letih, lesu dan malaslah nak bersukan.

Macam mana nak kuruskan paha, kalau macam ni?

Jika anda suka ber-snek, ambil snek yang menyihatkan

Jangan ambil remeh kesan pengambilan coklat dan sebagainya sebagai snek berterusan. 

Makanan sebeginilah yang buatkan paha anda tak muat nak pakai jeans lama tu!

Jika mahu bersnek, pastikan anda ambil makanan yang kurang lemak seperti kekacang. Minum air juga boleh mengurangkan keinginan untuk bersnek.

Ambil makanan tambahan yang membantu membakar lemak dengan cepat

Lemak lemak degil di paha tu bukan senang nak di'urai'kan. Sebab dah terlalu tepu, jika anda hanya bergantung kepada senaman yang tak berapa kerap dan pemakanan yang tidak ditukar sepenuhnya, anda mungkin akan kecewa melihat paha yang masih lagi tak seperti yang diidamkan.

Terdapat banyak produk yang boleh membantu meningkatkan metabolisme badan, menguraikan lemak dengan pantas dan sebagainya yang boleh anda cuba untuk bantu anda memperolehi paha seksi yang diidamkan.

Cuma pastikan dulu produk tersebut selamat untuk dimakan.

Tak mahu pulak paha kecil, tapi dapat penyakit yang lain!

Saya cadangkan ambil makanan tambahan semulajadi dari Shaklee yang lengkap untuk membantu menurunkan berat badan dengan cepat. Semulajadi, dan telah terbukti berkesan menurunkan berat badan :)

Set Shaklee ni akan menumpukan pada detoks badan (buang semua toksik-toksik) supaya nutrien dari makanan dapat diserap dengan berkualiti.

Seterusnya menumpukan pada pembakaran lemak - sebab lelemak anda yang degil mungkin perlukan bantuan untuk dinyahkan dari badan. Dengan senaman ringan yang anda lakukan, lemak yang dah dipecah-pecahkan ni lebih mudah dibakar.

Dan akhirnya pada pembinaan otot. Tahu tak banyak yang banyak produk pasaran menurunkan berat dengan pantas tapi dengan efek yo-yo, iaitu berat akan naik mendadak di kemudian hari

Jika anda berminat nak tahu kisah-kisah orang yang dah berjaya turun 7kg, 8kg malah 10kg dengan set slimming ni, saya amat suka hati nak kongsikan dengan anda.

Boleh hubungi saya di alamat dan nombor telefon di bawah, ya.

Salam sayang,

Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor 917819
Emel: saudagaruntamu@gmail.com
SMS / Whatsapp : 017-6021189




0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com