Sunday, November 16, 2014

Cara Cegah Gout Supaya Mak Ayah Cepat Pulih, Tak Lagi Terdampar Sakit Tak Bergerak

Dua hari yang lalu, pulang ke kampung buat lawatan mengejut. Saja nak surprise-kan mak ayah.

Tapi diri sendiri yang ter-surprise. 

Ayah terdampar sakit tak dapat bergerak kerana gout nya menyerang kembali. Ayah yang dulu gagah, aktif bergerak ke sana ke sini, hanya duduk diam tak berkutik, dengan sedikit erangan kesakitan setiap kali kakinya digerakkan.

Belum lagi kalau dilihat bengkak kaki ayah.



Sayu hati.

Dan bertambah geram sebab ayah ni degil - semua cara cegah gout yang anda pernah cadangkan di-ignore begitu saja. Sekarang dah sakit, kan susah?

Badan Gagal Buang Asid Urik dari Darah


Punca utama gout, adalah bila asid urik dalam darh tak dapat dibuang. Buah pinggang yang sepatutnya menapis dan membuang asid urik dari dalam darah tak mampu berfungsi secara efisyen.

Asid urik ni kemudiannya termendap dan berubah menjadi hablur asid urik garam yang akan terselit-selit di bahagian sendi badan.

Sendi yang selalunya akan diserang gout adalah sendi jari kaki. Tapi sekiranya tiada usaha untuk memulihkan keupayaan badan menyahkan asid urik ini, sendi-sendi lain pula yang bakal jadi mangsa.

Pada awal-awal serangan, sakit yang dialami mungkin tidak terlalu kerap, dan masih boleh ditahan.

Lama-kelamaan, semakin banyak hablur asid urik yang termendap di sendi-sendi, semakin keraplah serangan dan tentunya,

semakin sakit dan perit.

Kenapa Penting Untuk Cegah Gout Tanpa Makan Painkiller / Panadol


Sekiranya anda punya pengalaman bapa / mak / nenek / ibu saudara yang diserang gout, doktor akan memberikan berpeket-peket ubat tahan sakit dan anti-inflamasi. Jika teruk, boleh juga ambil suntikan anti-radang.

Doktor dah cakap - gout adalah penyakit yang tak boleh sembuh. Jadi disuruhnya berpantang bermacam-macam - tak boleh makan seafood, dan sebagainya. Selalunya makanan yang tinggi kandungan asid uriknya, lah.

Supaya serangan gout tak terjadi terlalu kerap.

Tapi, kadang-kadang, dah berpantang bersungguh-sungguh pun, masih sakit juga.

Dah elak makan kerang, keram dan udang, masih juga bengkak sendi kaki yang menyeksakan tu.

Dan bila pergi ke klinik untuk mendapatkan rawatan, sekali lagi, berpeket-peket painkiller dan ubat anti-radang yang dibekalkan.

Ayah anda pula memuji-muji ubat klinik - kononnya berkesan dan boleh pulihkan saki goutnya.


Gusar.

Sukar.

Sampai bila akan begini?

sakit gout teruk
Takkan nak biarkan sehingga jadi sebegini?

Pemakanan ubat tahan sakit berpanjangan merosakkan buah pinggang



Ubat tahan sakit yang pelbagai - perlu untuk mengurangkan sakit, tapi alternatif penting supaya pengambilannya tidak berterusan!


Anda terangkan pada ayah, yang ubat tahan sakit cumalah unuk mengurangkan rasa sakit, tapi tak membantu untuk menyembuhkan pun.

Lagi teruk sebenarnya doktor pun tahu yang ubat tahan sakit tu boleh merosakkan buah pinggang!

Buah pinggang adalah organ yang menapis bahan-bahan yang tidak berguna dalam badan untuk dibuang keluar. 

Sekiranya fungsi ini tidak lagi dapat dijalankan akibat pengambilan ubat tahan sakit yang melampau, apa yang bakal terjadi?

Kandungan asid urik makin banyak yang tak dapat dibuang, dan makin banyak hablur asid urik yang termendap.

Kesudahannya, gout makin teruk, buah pinggang makin rosak. 

Sudah jatuh ditimpa tangga.

Masa Untuk Bertindak

Jangan biarkan orang kesayangan anda terseksa mengidap sakit gout ini lagi.

Saya amat syorkan pengambilan vitamin yang khusus membantu membaiki fungsi badan untuk menapis asid urik berlebihan ini supaya serangan gout dapat dikurangkan dan kandungan asid urik dalam badan sentiasa dalam paras terkawal.

Yang pertama, tentulah Vivix. Kalau ikutkan artikel dari sini, bahan yang mempunyai antioksida yang tinggi berwarna biru / ungu sangat membantu sebagai anti-radang sewaktu masuk ke dalam badan.

Sekiranya anda tidak kisah untuk membelanjakan sedikit wang untuk keselesaan ibu dan ayah, saya sangat-sangat mengesyorkan vivix ini. Boleh terus beli menggunakan kad kredit / debit dengan klik butang di bawah.




Sekiranya tidak mampu (boleh hubungi saya untuk ketahui harga Vivix) - saya cadangkan anda ambil gabungan vitamin di bawah untuk membantu keadaan gout ibu bapa.

  1. Omega Guard
  2. Alfalfa 
  3. Advance Joint Health 
Gabungan tiga vitamin ini bertindak secara khusus untuk membantu pesakit gout, dari segi:

  1. Detoks badan - salah satu punca gout adalah kegagalan badan untuk membuang asid urik berlebihan dari badan, kan? Alfalfa complex ni fungsinya untuk membantu keupayaan badan menyahkan toksin. Asid urik badan pun lebih mudah dikekalkan di paras terkawal kalau apa yang masuk, boleh keluar :)
  2. Meredakan keradangan - ini adalah salah satu alternatif kepada pengambilan ubat anti-radang yang diberikan doktor. Omega Guard, jika diambil berterusan akan bertindak untuk mengurangkan keradangan sewaktu gout menyerang, maka tak perlulah terlalu bergantung kepada ubat tahan sakit lagi.
  3. Pelincir kepada sendi - bila pelincir antara sendi berkurangan, ditambah pula dengan kehadiran hablur asid urik yang terkumpul, pergerakan sendi akan menjadi sakit. Nak solat pun susah.


Baca tulisan saya tentang tanda-tanda gout di sini.

Kesan Positif Seawal 3 Minggu


Salah seorang kawan saya memberikan set Gout ini kepada bapanya, yang sering mengadu sakit gout.

Alhamdulilla, setelah konsisten makan omega guard dan alfalfa selama dua minggu, bapanya beri tahu yang sakit telah berkurangan! Masih bengkak, tapi sudah tak berapa sakit walaupun tak makan painkiller.

Sebelum ni, jika tak ambil painkiller, tak mungkin dapat tahan selama dua minggu.

Sebulan selepas konsisten makan vitamin, bapanya pergi buat pemeriksaan darah dan alangkah gembiranya bila diberitahu yang paras asid uriknya adalah normal!

Sujud syukur kawan saya itu. Tak lagi bimbang kesihatan ayah di kampung..

Kalau anda pun mempunyai orang tersayang yang terseksa dengan penyakit gout itu, cubalah berikan suplemen ini sebagai alternatif. Kesiankan mereka, nak buat pergerakan pun susah.

Nak solat yang wajib tu pun, sukar..

Hubungi saya supaya saya dapat bantu anda seperti kawan ayah saya, itu..


Salam sayang,
Putri Zulaikha Amin
Shaklee Independent Distributor (917819)
SMS / Whatsapp : 017-6021189









0 comments:

Post a Comment

Blog Archive

Copyright © putrizulaikha.com Published By Gooyaabi Templates | Powered By Blogger

Design by Anders Noren | Blogger Theme by NewBloggerThemes.com